"Jag är en nybörjare"

Gaaaalet, gick till uteförrådet för att hämta in ett par skor och får syn på alla mina gamla grejer.. kunde inte låta bli att rota bland dem och jösses vilka minnen som låg där, priser, foton, gamla dagböcker, gamla kompishalsband mm. Jag började läsa några sidor ur mina dagböcker och rörd blev jag, vilka texter och så mycket känslor och händelser från det förflutna som jag klottrat ner.. En text som jag skrev när jag var 14 år  tänkte jag dela med mig av nu.. 

 
Jag är trött på att lyssna på andra som kommer med sina kommentarer. "Att du inte kommer klara det" eller sådana kommentarer som "du är inte smart nog". Vilket stöd man har...? Om du bara klagar och kommer med dina löjliga kommentarer, vad gör du vid min sida? Jag vill inte vara kaxig eller nått men du lilla som håller på och trycker, kanske är jag inte den smartaste men jag vet att jag är en av dem med störst vilja och har kraft nog i mig att orka kämpa. Kanske är du bara avundsjuk, men vad vet jag? Jag har ju bara snart levt i femton år. (Jag är en nybörjare som ni säger...) Jag har mål och drömmar som jag haft sedan tre års ålder och som fortfarande är dem samma, men för er är det bara mål som ni säger att jag aldrig kommer att uppnå.. Men visst ha era åsikter fritt land. Visst i början sårade era kommentarer, men man har blivit starkare på vägen. Det positiva att era kommentarer peppar mig nuförtiden. Att ni inte bryr er mer om erat liv, men tydligen så är det roligare att lägga sig i andras liv...?

Det ni precis läst var en urdragning ur en av mina dagböcker jag fann, vilken powergirl. Bilden nedanför är lilla jag, dagens outfit fina läsare...  Haha skyller på Britney Spears för outfiten, tog min inspo från henne som ung! ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback