Mot en ny riktning

Innerst inne vet jag att min tid kommer, jag har bara för brottom. Men det är sååå mycket som jag vill göra, så många mål jag har och drömmar som jag bara vill klara av och få uppfyllda. Jag är den tjejen med höga ambitioner, har sky höga krav på mig själv och försöker satsa fullt ut på allt.  

Jag måste lära mig att ta det lungt, sluta stressa och ta en paus. Stanna upp och se vilka fantastiska människor jag egentligen har runt mig, men jag har lätt att gräva ner mig i allt negativt och stänga ute allt i min närhet. Måste lära mig att prioritera, unna mig saker och ta tid åt mina underbara vänner. Varken min hälsa eller själ mår inte bra av stressen, kraven, för lite sömn mm.. jag gör mig själv sjuk. 

Men nu har jag tagit en nytt steg i en ny rikting, en början. Har alltid varit personen som hållt de mesta inom mig och gått runt som en tickande bomb.. Mått så jäkla dåligt, verkligen varit på botten. Men att nu gå till någon och bolla problemen och vardagen mm med är det bästa jag gjort. Jag tog till mig mod och gav det en chans, för en gångs skull känner jag mig stöttad och näst intill förstådd. Jag tror att om några månader kommer jag känna mig som en "ny" jag, fräschare och gladare, 'måste bara ge det lite mer tid. 

Tänker inte säga " jag ger detta en sista chans", för jag vet att jag kommer komma och gå. Har funderat mycket på idén som andra människor tipsat mig om, skriva en bok om mitt liv. Jag tror att det kan hjälpa mig att få ett avslut på riktigt och hjälpa mig gå vidare. Vem har sagt att den måste publiceras? 

Nu ska jag möta John Blund.. Zzzzz godnatt. ♥
 

 

 


varför tar du bort alla inlägg? :p

2013-02-18 · 12:02:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback