@Huvudet i sanden

Något jag verkligen kan bli förbannad över är skitsnack, blickar & falska människor.. Jag kan vara tyst och hålla masken men även för mig går det till en gräns och sen får det räcka. Folk blir alltid lika chokade när jag ryter ifrån.. Jag tål det mesta och blir inte sur över små grejer men när saker och ting upprepas och blir större då tar jag mitt ansvar och slår näven i bordet och sätter ner min fot på marken. Bara för att man inte alltid säger till och öppnar käften så betyder de inte att man tycker allt är okej som sker. Jag tål inte människor som man varit med vänner for a loooong time och sen plötsligt börjar dem ignorera en för nada MEN fortsätter skriva med en via internet och kommenterar saker som " Min fina vän <3 ", lixom hallå hur tänkte du nu lilla vän? Det gäller samma sak, man kan inte bara komma & springa fram och tillbaka, antingen finns du här eller så gör du det inte. Om man är vänner så betyder de inte att man ska hänga varje dag osv, om man ser varann kan man iaf vara trevlig och säga hej?! Tydligen så ska allt ske via internet istället, fegt och äcklig attityd. Vill tilläga att jag INTE syftar på någon speciell utan på människor runt om mig i helhet.. 

Samma sak gäller människor som ska försöka vara så perfekta som möjligt eller försöka göra andra så perfekta som möjligt. Folk får ofta den uppfattningen att jag är det där ängla barnet som aldrig gör något misstag, sköter mig galant och blablabla.. 

Vill ni verkligen veta sanningen? Häng med mig........ Jag är precis som alla andra tonåringar, kan vara väldigt slarvig, skiter full komligt i regler rätt ofta- gör som jag vill. Jag har rökt,festar, provar på saker och habla habla. Möter någon mig på en fest och ser mig hålla i en  flaska eller vara besrusad är den vanliga kommentaren " Gör du sånt?" Men hallå? Gör det mig till en sämre person för att jag dricker? Röker? Går på fester? Ni får göra de men inte jag?! Hur kommer de sig lixom.. Alla ska jämt försöka skydda mig och har själv blivit så påsistone, låst in mig. Jag kan vara den snälla, rara gulle flickan men även vara den crazy bruden som lever mitt liv utan andras regler. Jag HATAR ordet perfekt. 

Jag träffar fel människor, hamnar snett- MEN jag vet konskvenserna för mina val. Jag kan säga jag är mer medveten om saker & ting än vad jag borde vara.. Det är som om jag lever 2 liv, döljer massa saker för jag vet hur folk skulle reagera, iam not stuppid. Jag som sagt är medveten om allt, ciggen släppte jag för månader sen, uuääk bara äckligt och alkohol gör jag som jag vill med. Droger? Big no men man kan aldrig veta, ung dum och trubbel. Ibland fuckar jag upp det med flit för att folk ska fatta att även jag inte är perfekt, folk verkar få den uppfattningen för att jag inte är öppen med saker & ting. 

Träffar helt fel killar, upps.. hur var det ena var drogmissbrukare, någon som visste? Naaaj naaj naaaj. Det är väl också felet, dras åt fel personer. Bara för att jag umgås med folk som gör sämre saker så betyder det inte att jag väljer att gå samma väg. Även jag kan fuuuucka ur. 

Men hur som helst, jag är skötsamm, tycker skolan är okej, gör mitt bästa för jag vill ha högsta betyg i allt. Jag gör mina studier, städar mitt rum och åå ni ska bara veta hur mitt liv ser ut. Så som ni fattar jag är rätt bra ändå och föresten innan jag avslutar så vill jag försäkra er alla som läste detta och säkert blev oroliga och jag vet inte vad JAG GÅR INTE PÅ DROGER, RÖKER INTE LÄNGRE. Jag tog saker & ting som exempel, puss. 

Ps. Men man kan aldrig veta vad som skall komma ske.. Samma tjej men något tuffare attityd än förr och växt till sig något med åren men annars samma gamla ambitiösa och drivna tjej så dont worry. 
Jag vet att jag är ett barn som växt upp med trubbel på trubbel hela livet, har och haft det tuufft men med allt så är jag ett stolt maskros barn som folk kallar det och jag ska göra mitt bästa även om jag inte alltid är tillräcklig, men jag kommer bli bra & ska kämpa in i det sista. Ensam med STARK. 
 


 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback