stereotyperna

Tankar far runt & blandade känslor sveper runt i kroppen.. Det kan inte bara vara jag som tröttnat på alla påklistrade leeenden? Jantelagen, svenssonliv, jobb för en statlig regering i "demokratiska Sverige" där folk ligger på gatan och ber om vatten och bröd medan Kungen har 400+ rum i slottet. 

Samtidigt är det vi människor som upprätter håller systemet genom att vara stereotyperna. Robotarna som går till jobbet 8 timmar per dag om inte mer, jobbar på obekväma arbetstider och får knappt en spänn eller ett tack tillbaka.- Livet går åt till att jobba, äta, sova, dö typ?!! Och inte bara de dessa  värderingar som skapar ett stressigt och ohållbart sjukt samhälle. Vi ser på tv:n  och hör ständigt om hur folk svälter ihjäl i andra länder, Sverige skickar pengar till andra länder som sedan ändå inte låter pengarna  gå åt de saker som det ska, vi pratar miljoner kronor som Sverige skickar varje år. Men om att ta hand om sitt egna land främst verkar inte finnas på kartan, hur tänker regeringen? Hur tänker Sverige? Vad tänker folk med?  Det är en så jävla sjuk värld. Vi måste bli förändringen i världen som vi själva önskar. Innan vi kan förbättra någon annans liv, land så måste vi först göra förändringen där vi själva är. Vårt system kommer inte hålla i längden, vi ser ju vad som händer,  utbildningen i skolorna blir sämre, arbetslösheten ökar mm- listan är låååååång. 

Jag är trött på det här systemet och jag tror alla hjärtan kräver och behöver en förändring av det ekonomiska systemet. Det finns inga som kommer orka i längden, titta bara inom vården hur det ser ut.. skratta eller gråta för att det är så jäkla patetiskt hur världen blivit, dvs inte bara lilla Sverige utan även länderna runt omkring. Jag skäms över att vara människa. 

Alltså jag är en godhjärtad person;  jag menar det är verkligen jätte fint att hjälpa andra länder som har fattigdom och att vi hjälper invandrare och ger dem det mesta GRATIS och serverat.. men varför ska dem få det gratis när vi i vårt egna land får kämpa häken av oss dagligen & de räcker ändå inte till mat, hus, hyra. Det är bara så jäkla konstigt. JAG ÄR INTE RASIST, men det börjar bli för mycket av allt ge och ge utan förändring!!!

Jag ställer mig även frågan; Varför ska vi SVERIGE ändra våra regler och traditioner för att invandrare flyttar hit, varför ska vi rättas oss efter dem? Det borde ju vara tvärtom. Skulle vi åka till någon av deras länder, inte fasiken skulle vi få bygga en kyrka, byta ut deras regler mm?! VI är för snälla och för puckade, jag älskar alla människor oavsett hudfärg och ursprung men jag fattar inte varför allt ska ändras om inte vi får ändra någon annanstans. Jag vill ha fred och jag vill att vi människor ska bli mer anpassningsbara, det här funkar inte. Om ni kommer till Sverige, dvs flyttar hit och vill ha jobb, bilda familj mm då får man faktiskt ta och lära sig svennebanan språket, du får slänga din lat het åt sidan och skaffa dig en utbildning och ett jobb istället för att göra våra gator ännu mer osäkra med våld och kriminalitet.  När man ser hur världen ser ut idag, förstår man att man behöver göra nånting- Inte bara Sverige utan hela världen, låt oss gå ihop  som en enda stor familj och göra världen till en bättre plats med tillräckligt men pengar, jobb, bra utbildningar, frisk hälsa- U name it.

Skippa rasismen, vi alla är unika på våra sett och bara för en komprimiss så lovar jag dig att dit ursprung, hudfärg eller annat du oroar dig över kommer inte att försvinna. Varför så rädda för att gå ihop och göra världen till en bättre plats? 

Ps. GLÖM INTE FRÅGESTUNDEN HÄÄÄÄÄÄÄÄR & ös in era åsikter chickens ;)
 


sv: Tack så jätte mycket!! :D

Känner också sådär med att jobba, äta, sova, dö haha! Älskar såna här inlägg :D

2013-03-17 · 23:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback