* Nästan vad som helst

En riktigt sur tjej sitter här framför laptopen, under dem senaste dagarna har jag sökt hur många sommarjobb som helst. Sökandet har fortsatt idag, jag vill verkligen jobba- Det bara kliar i fingrarna. Tänker inte ligga och lata mig på stranden hela sommaren. Jag vill lära mig nya saker, känna mina egna pengar, träffa nya människor och få nya erfarenheter. Men i dagens samhälle- Dem vuxna klagar på unga inte har något jobb men var vi än söker så vill ni inte ge oss chansen. Det är så fel, jag vet att om skulle jag få chansen till ett jobb så skulle jag klara det galant och dem skulle bli kanon nöjda och jag skulle vända deras fördomar. Men dem låter oss inte prova, dem stänger oss ute. Men om vi inte får chansen till att visa vad vi går för, hur ska vi då få jobb och utvecklas som personer? Vi utvecklas inte och läras oss inte om ni inte ger oss någon chans, kom igen alla ungdomar är inte likadana och vill faktiskt inte glida runt på  föräldrars pengar och "leka". Alla har inte kontakter och kan få jobb så emellan, om det nu är så att jag måste gå så långt som att ragga på Fredrik Rainfelds son för att få något jobb, så visst!!
 
Nej men skämt åsido, men jag menar allvar. Jag gör verkligen vad som helst för ett sommarjobb och jag vet att det finns fler. Jag tänker inte ge upp mitt sökande- Desperat 16 årig tjej vill ha jobb, där har vi det! Kommer fortsätta maila, maila, maila, ringa , ringa, ringa, besöka företag om och om och om igen. Kommer nog vara den jobbigaste tösen dem mött men jag krigar för rättvisa och för oss ungdomar och de borde ni som läser detta också göra!! 




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback